Det finns hopp :)!

Vi går mot ljusare tider och det finns hopp om att solen och våren kommer :).

"Vintersolståndet inträffade den 21 december klockan 18.47. Det är årets kortaste dag. Med andra ord: nu blir det ljusare igen"!

Annars idag, förutom att konstatera att det blir bättre :) har jag rullat köttbullar :). Gjorde dem på älgfärs! Fick rådet om att blanda i lite fläskfärs för att det inte ska bli torrt (?) men det var just det som var grejen med det hela. Måste tänka på ekonomin: man tager vad man haver och jag hade älgfärs och det blev bra :). Om dem sen är torra får man väl ha extra mycket sås till ;)!!
Vi har jagat rea-priser på den billigaste jul-maten...men det rusar snabbt iväg ändå :(. Skit jobbigt när det är såhär men det är väl
-"som man bäddar får man ligga".
Har fått klart med tapetsering idag iaf :)!
Jag hann med att träna lite idag också, men nä det är inte att "åh vad duktig hon är" utan det är verkligen för att jag måste eller det där måste är så "strängt" ord men att jag mår bra om jag blir lite lättare :).




Fin snögubbe har kommit upp på balkongen :)


Det har snöat lovikka-vantar idag!!

Ta hand om varandra!
Puss puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0