Hej gott folk!


Gumman har picknick, och hon sprider ut sig i hela lägenheten med alla
dess slags dukar, scarfar, sjalar etc. :).
Hon blir arg för att Buster viftar ner muggarna då han går förbi.
Mamma blir lite korri då hon sprider ut sig precis överallt,
men det går snabbt över för hon har ju kul :).





Saker saker saker att göra hela tiden :).
Men vi har lyckats tajma in att tända våran egen adventsljusstake (tur då), samt två andras :).
Hos det ena folket har vi hjälpt att tapetsera (!) och hos det andra folket har vi fått mat i kistan :).

Man ska inte börja att göra olika saker strax före jul?! Men vad är före jul?
Mor och far har fått tapeterna i slutet av oktober och vi började hjälpa till då. Sen har det varit lite vilandes med arbetet ett bra tag. Nu har vi insett att vi är lite justa om vi färdigställer INNAN jul . Men gah vad jobbigt. Nu har vi inte mycket kvar iaf. Det vore en sak om det inte påverkade resten av lägenheten vilket det gör då det ser ut som ett bombnedslag!
Summasumarum man kanske inte ska börja med större projekt i oktober månad för då kanske man inte hinner innan jul ;). Så jag ska tex börja baka redan efter jul till nästa jul :P.

Jag har försökt att slinga håret lite, men det blev mera orange. Tror jag måste ta hjälp av en god väninna eller så för att få ordning på det, men jag överlever ett tag :). Jag har heller inte klippt mig på hundra år men jag överlever med det också :).

Jag hann  inte med att se mina idoler idag ;). Men imorgon är dem på tv :).

Svt2 19.00

Musikprogram. Avsnitt 1 av 3. Tioårsjubilerande tornedalsfinska programmet Kexi presenterar tre halvtimmar med den bästa musiken från Tornedalen. Bland andra medverkar Markus Fagervall, countrybandet Willy Clay Band, Raj Raj Band, operasångerskan Carina Henriksson och folkmusikgruppen Jord.

 

Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0