Dagens funderingar!

Vad barn tänker?!

En del kor är svarta. De är invandrare.
KARIN 5 ÅR

Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.
STEFAN 6 ÅR

Om yrken
Bonden är en väldigt lycklig man, först och Främst för att han har traktor, men också för att han slipper jobba
HÅKAN 7 ÅR

Kungen heter Carl Gustav den tredje i fjärde, hans familj heter Victoria, Madelena och Adam och Eva.
MARCUS 7 ÅR

En kropp är något som tar slut i skorna.
ALLAN 5 ÅR

En mormor är en tant med godispåsar i fickorna.
ANDRÈ 5 ÅR


Gossarna fotade sig igår på dagis. Strumpan skulle ha gjort det idag där hemma.
Dem har förut fotat sig utomhus, så även igår. Men av vilken anledning har jag inte fått klart för mig.
Har dem ont om plats inne månne?
Men hur tänker man? Alla ungar ska ut i kylan utan ytterkläder (för att dem ska vara fina) för att bli fotograferade. Om dem gör det för att det ska bli fint?? Jo, på sommaren kan jag tänka mig men nu??
Det kanske är jag som inte är van med det, kanske finns fler dagis som fotas utomhus, mitt i vintern.
Speciellt högst upp i norr då ;)!
Detta får mig osökt att tänka på hur många barn per yta man får ha. Finns det några lagar och regler ;)?
Man får väl ha ett visst antal per personal men är det sagt något om utrymmet då?
Tänkte om dem fotas ute för att dem inte ryms inne (?) hur --- ryms dem inne annars då??
Man får väl bara ha ett visst antal hundar i en lägenhet tex. men när det gäller barn och dagis kanske dålig jämförelse men jag blev bara nyfiken???

En annan sak.
Jag försöker lära känna mig själv :).
Min syster sa igår -du måste väl börja måla mer om du ska hinna? För det är bara fredag och sen lördag.
Jo, veckans dagar kan jag och så :)...men varför tog jag åt mig?!
Jag sa -men jag har ju inte suttit still precis.
Jag har bakat, hämtat gossar, lagat mat-matat barn, spacklat, slipat, etc för att jaga barn på övervåningen så att dem inte utan uppsikt målar, (men dem har fått hjälpa moster att spackla och måla lite :)).
Jag vet att jag hinner måla klart innan jag ska hem, vore besvärligt att lämna över
-här måla ni resten nu åker jag, tjing!! 
Men hade jag fortsatt från dag ett i ett sträck utan att göra ngt annat (sova lite emellan) då hade det nog varit klart. Effektiv tid liksom!
Men det är väl det här med att göra flera saker samtidigt det ska man väl klara av?! Men man kan väl inte göra underverk ;), måla samtidigt som man går och hämtar gossar :P.
Ja, jag måste lära mig att inte ta åt mig av allt, och jag vet inte om det var för att hon sa åt mig hur jag borde göra, eller om allt annat som vi har gjort här, räknas inte det?!
Tål att tänkas på! :)

Jag ska nu fortsätta måla för att sen "helg-städa", tvätta, laga mat, osv osv :)
Senare kommer hunden ja husse också ;) ;).
Puss!


Lillen är hemma idag, så snorig (kanske var för att dem fotades ute igår ;))


Många som eldar, -11 brrr...


Vi eldar också, skulle ha gjort det igår hela dagen men det kändes inte så kallt
men efter ett tag blir det väl det. Fast dem här husägarna vänjer väl sig :).
Det är bara den enda värmekälla som dem kör med så...


Har hjälpt syster att få upp dessa "slätthult från ikea"!!


Ha en härlig fredag den 13:e!! Puss och kram!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0