fortsättning...

Jag var och iväg skulle hämta material men ingen var där?! Jag släpper det för stunden då :)
Efter tio kunde jag komma, jag var där 10.05...man kanske inte ska vara så precis alltid, får prova senare.
På vägen hem såg jag en härlig upplevelse...om det hade varit sommar ja. En som satt ute och "sola/få frisk luft", Hon höll precis på att plockan in x antal filtar samt solstolen, det kanske var för kallt ;)?



Försäkringskassan ringde för ett tag sen.
Hon var verkligen laddad då hon säger så bestämt:

-Jag ser här att du har varit magsjuk.
Jag mera försiktigt:
-Ja det har jag.
-Ja men jag ser inget läkarintyg.
-Nej men jag brukar inte gå till läkaren för magsjuka.
-Jo, men det måste man ha på den 8:e dagen.
-Ja men jag har bara varit sjuk 3 dgr.

Efter ett tag så ursäktar hon sig att hon har blandat ihop siffrorna att hon trodde det stod månad 9 istället för 8.
-Åh, jag har jobbat övertid helg och igår kväll så det blev lite rörigt med siffrorna.
Får bara ur mig:
-Ja, det är ju inte så bra.
Man kan väl för gudskull dubbelkolla alla papper innan man ringer till en liten figur som mig ;), och hade jag fortfarande månad 9 varit magsjuk så hade jag för visserligen varit väldigt smal men då hade jag nog gått till läkaren.

Igår ringde en tjej från miljonlotteriet.
-Jag ser här att du var valt att lämna oss, hur kommer det sig.
-Ja det kostar mer än det smakar, har som inte fått någon större utdelning.
-Men vi vill tacka dig för det stöd som du gett oss tycker att det är tråkigt att du vill lämna oss.
Men nu är det såhär att min chef bad mig ringa dig (jo just) och vi vill nu erbjuda att du får hemskickat 8 lotter men betala bara för 6.
-Nej men jag har ju fortfarande inte dem pengar att betala.
-Okej men vi gör om och du får hemskickat 6 lotter men betala för 5.
(Oj vad rik jag blev jag tror jag tackar ja).
-Nej, jag har inte dem pengar att betala.
-Okej, då får jag hoppas att du återkommer och ha en bra kväll.

Skitbra för dem att dem kan säljteknink etc men dem måste ju lyssna lite mer på vad man säger. Nej är ett nej!!
Fast hade hon sagt jamen du får 10 lotter hemskickade och du betalar inte för någon det hade jag ju självklart sagt ja till ;). Så dem får ju komma med rätt erbjudande till rätt person!!

Ha en bra dag! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0