Pyssel: kudde!

Ska bara tipsa lite hur du snabbt och enkelt får till söta kuddar.
I mitt fall så ska kuddarna användas då man sitter ute på balkongen då är det inte så noga (tycker jag) att man ska mäta och nåla, pressa och allt vad det heter. Utan det är bara att gasa på och få ihop det.
I detta fall har min sambo inte med det att göra ;), så det känns skönt att mitt "-------"-släkte kan komma till sin spets med att snabbt, skynda få saker gjort :).
Han kan styra det lite bättre om vi ska spackla och tapetsera etc men detta område är mitt :D!


Ta något tyg som du har hemma och inte ska använda till något.


Ta fram symaskin och helst en hel pedal.
Kan säga att det är en konst att sy med en såpass trasig pedal som jag har.
Den går av sig själv så man måste styra genom strömbrytarknappen.
Tack tomten för att du tänker på mig och min pedal :).


Bara att sätta igång att sy. Om du vill ha lite volang (?) så är det bara att få med det samtidigt.
Se till att mäta så att det räcker runt (rynkmån) om för om man "volangar" ihop det så blir det så mkt längre remsa du behöver.


Jag gjorde såhär. Men det kanske blir finast om man nålar ihop allt samtidigt och att remsan kommer emellan tyget (?). Beror nog lite på vart kudden ska få vara.
Är det något du ser hela tiden så kanske man ska ta god tid på sig för att få det PERFEKT!


Leta fram en gammal stolskudde eller om du har stoppning liggandes i något skåp :)
Fyll hela kudden tills du tycker att det känns bra. Sy ihop!
Tips är att det går att tvätta hela kudden och dess innehåll.


Simsalabim och du har söta kuddar.
Gör ingen kudde den andra lik, det blir mer charmigt så :).


Små söta kuddar till små söta rumpor...eller stora :P.



Test test!
Innan man börja sy hela kudden,
kan man sy fast en passande virkad duk på bomullstyget.
Denna är dock lite för stor eller så är kudden för liten, men bara så ni ser på ett ungefär sådär :)


Bilder: Privat
För övrigt så har pigan haft magont och diarré,
vad passar då bättre än denna gosnalle som man fyller med vatten i en behållare :).

Idag har jag lyckats betala alla räkningar...från förra månaden :o.
Tur att man kan skjuta på en del räkningar fast det får man igen senare.
Snart är det dags för nya räkningar jiipppiii eller hur var det där med att tänka positivt.

Puss puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0