Torsdag!

Sorry för att jag inte uppdaterar alla mina (få) läsare ;).
Dagarna bara rusar iväg.
Syster åker iväg på praktik på morgonen efter hon fört gossarna.
Då vi är här så hämtar vi dem tidigare från dagis, annars är dem hela dagen till 17.
Så hoppas att dem känner att det är lite givande att mommo och moster hämtar redan 15.
Vad har jag gjort sen sist.
Tänkte måla direkt på tapeten om det inte hade varit strukturtapet, men då det var det så blir det finast att riva. Och jag kan säga er att det är skitalätt att riva strukturtapet som en gång är målad på. Det är som att riva bort hela våder, svisch... Nångång ska man väl ha lätt för sig :). Upptäckte under fönstret en viss mögelskada som uppstått :(.
Så det var bara till att riva, lämnade över det till husägarna...
Jag kan trots det fortsätta måla övriga väggar klart.
Välkommen till nöjet att äga hus :)! Huset som vi hade när jag bodde söderut var det en hel del att göra för att förhindra att sådant här inträffar, samt att underhålla och reparera och allt vad det heter ;).
För att sen få ut något på försäkringen har jag för mig att det ska vara mycket till eller man ska väl kämpa sig igenom sådant också. För den största undersökningsplikten ligger väl på den som köper ett hus.
Men vad är ett dolt fel då??? Om man ser självklara saker som otäta rännor, stuprör som lutar in mot husvägg osv men när man river en tapet och man hittar sådant det är väl ganska dolt för hade man sett det så hade man ju undersökt det :). Eller vad omfattar av undersökningsplikt?
Du äger ett hus riv upp golv väggar tak i alla rum för att veta hur det ser ut ;).
Detta var trots allt inte så omfattande men tråkigt när man hittar det.

Vi bakade igår. Matbröd men oj så goda dem blev :).
Det är så lång historia kring degen jäsningen utbakning så jag bloggar om det en annan gång, 
men jag och mamma hade våran "fredag den 13:e" igår kan man säga.
Snart ska vi hämta busungarna, lägger upp lite bilder.

  
Fin bild som min kära tog där hemmifrån!!


Har kommit upp lite väggar på "ljunggården"







Syns inte så bra men det blir bla pistage färg...:)


Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0