Aj aj!!



Hej!

Vet inte vad som hänt med min fot men den värker och gör ont.
Det började i lördags, kände smärta konstant hela tiden.
Tänkte inte mer på det, jag går ofta med huvudvärk och kopplar ofta bort det onda.
Nåväl söndag satt jag mestadels i bilen. På kvällen gjorde det sådär skitont igen.
Jag lindade bandage runt samt passade på att vila :).
Jag har succesivt insett att det beror nog dels på att jag kanske gått för länge i samma skor,
dels på att jag trampar snett och nu har det börjat ge någon slags varning.

Jag ringde vårdcentralen, men dem hade slut med akut tider så jag fick ingen tid i måndags.
Hon bokade in mig på en "boka-in-tid" nästa vecka men jag är inte tillgänglig då så det sket sig.
Hon nämnde att om det skulle göra väldigt ont så kan jag försöka på nytt med akuttid.
Men jag klagar väl inte på smärta i första taget. Finskt sisu!! Eller man ska inte känna efter så mycket.

Nåväl jag promenerar varje dag, byter skor lite då och då...och när jag inte promenerar har jag inlindat foten.
Får se hur länge det går att kurera sig så.
Vart gör det ont?
Det är som på hälen (trampdyna) men att det går upp mot hälbenet...det gör ont då jag går på hälen helt enkelt.
Så gissa vad jag har kommit på som är lagom skönt -att gå i högklackat!! :o)
Numera är det inte bara gumman här hemma som spatserar runt med alla olika "hoppa-tofflor", prinsess skor och allt vad dem heter...puman går också omkring med fiiin skor.

Jag skulle boka en tid till min frissa men tji fick jag...hon är i Thailand. Så min kusin ska kanske experimentera med mitt hår men det blir bra!

En sak till som jag reflektera över, jag var ute i vanlig ordning i morse och promenera. Idag var det soligt och hux flux många fler som var ute. Man blir genast på sin vakt när det händer så mycket konstiga saker hela tiden...observera allt och alla:
  • En farbror/man/gubbe som stretcha
  • En annan som var ute med sin mops...får inte den hunden gå ut om det inte är sol ;).
  • En tredje som motionerade med sin hund och headset.
  • Jo en kvinna också men hon såg helt ofarlig ut ;)

See ya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0