Statistik, ikea och euro!

Thi hi jag har inte mycket att komma med i antalet läsare om man jämför med alla stora bloggare,
allt vad dem nu heter mogi, bogi, miffi och piffi...en som skrev
"98000 läsare snart spräcker ni 100000 strecket!?"
Tjolahej tjolahopp liksom...snart spräcker ni 10 strecket typ ;),
nämen jag har än inte som mål att bli sveriges största bloggerska :-P...

Vi har hämtat dotra i söndags så nu får vi stråla ihop igen :)!!
Fast innan vi hämtade pigan så var vi....



Tadaa...på underbara IKEA!!
Fast vilket mörker egentligen, vi åkte i lagom tid till att vi skulle vara på plats direkt när dem öppnade.
Vilket vi också var, men då jag skulle hämta ut pengar (från ett "shopping-kort") så får jag inte ut några, TEKNISKT fel :(.
Provade en annan bankomat, då säger den att kortet inte är gilltigt i denna automat.
På alla andra ställen än just här så tar automaten inte kortet, 
helt sjukt!
Så vad gör vi, går in på ikea köper en blomma och åker tillbaka men visst inte.
Provade ringa runt lite för eventuella överföringar men det gick inte.
Vi åkte över gränsen, efter ett tag hitta vi en bankomatiii (heter säkert något annat ;)) och chansar, mycket riktigt så går det men man blir genast ställd när man ska trycka in saldouttag i euro!?
Hur mycket är hur mycket och vad är för mycket??



Efter 1 timma och 20 min så står vi startklara att shoppa, men då vi hade "tappat" tid så kändes det mera stressigt.
Vi hann inte till shoppingnästet Rajalla-på gränsen heller :(, inte för att shoppa så mycket men hade vart kul att ha varit dit...men det får bli en annan gång.
Vi varken åt IKEAS berömda köttbullar (not) eller fikade men det får bli en annan gång det också.

Vi slängde i oss lite onyttigt innan vi begav oss för att hämta upp pigan.
Igår måndag gjorde jag så lite som möjligt, inte ens promenerade :-o.
Då jägaren inte skulle iväg i morse så tog jag också sovmorgon.
Ska promenera en stund senare idag, "måste" nog hjälpa till att ta upp potatis.

Oj vilka potatis-upptagningar man har varit med om. Varje år har man tagit ledigt från skolan, halva fredagen allt för att åka till kära farmor och farfar samt övrig släkt för att jobba och slita ;).
Nämen såhär i efterhand så var det mysigt, trevligt och sällskapligt att samlas sådär. Själva upplockandet var väl en sak men vi lyckades lura iväg oss lite då och då.
-vi ska bara på toa...efter en bra stund så är det någon farbror eller så som hittar oss sittandes och tar det lite lugnt. Hoj, det var så många pottiland och stora...klart att man var tvungen att pausa lite ;).
Det var tider det :)!!

Nu ska jag iväg och som sagt ta upp potatis!!

Puss och kram, ta hand om varandra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0