Aldrig mer!

Gah vilken dag det har varit.
När man dricker alkohol, blir full dricker lite mer osv så förstår jag att man dagen efter yttrar sig aldrig mer! När man mår som man förtjänar etc men igår drack jag inte ens så mkt att jag idag varken förtjänar eller förstår varför jag mått som jag mått.
Vi var hos mor och far åt middag med några öl och vin till, inte mer än det.
Fick betalt en taxi hem kring 21.30. Väl hemma så sövde vi pigan, satt själva uppe ett tag för att sen lägga oss. Då vi planerade under kvällen att vi skulle fara och hälsa på vänner med skotern så hämta jag upp alla skoterkläder m.m
Vaknade imorse vid 6 tiden med världens skallebank, hoppa i duschen och stod under varmt skönt vatten. Efter ett tag känner jag yrsel och illamående.
Bakis var namnet (?) men det var den värsta bakis som jag varit med om efter att ha druckit vin...har aldrig inträffat tidigare. Bakis har jag varit men det mest efter ett x antal (x = väldigt mycket) intagna alkoholhaltiga drycker och sen kväll.
Men det här...
Det hela fortsatte med väldigt många besök till toan och det kom från alla håll :(, var som tvungen att få i mig vätska för det gjorde så ont till slut, fast det kom ju upp lika fort. Men det räckte inte med det utan jag frös så in i norden samtidigt som jag svettades som f-n...feberfrossa kanske det heter ;).
Min sambo var lite orolig, undra om vi ska ringa läkaren. Det tror jag att han tänkte han har ju inte sett mig "sådär sjuk", pigan ligger alldeles skakig, svettig, ojjande av all smärta alldeles medtagen ;).
Tur att han älskar mig lika mycket fastän han fick "städa" efter mig och ta hand om stackars mig. Han tordes bara inte säga oj vad bakis du blev. För allt var ju så skumt...för lite vin!  

Jag som var inställd på att åka skoter och besöka goda vänner men oj vad livet kan ta en vändning rätt var det är. Känner mig lite bättre nu, har fått i mig mat och behållt det. Kan stå upp och göra normala saker utan att känna allt för mycket besvär. Men förstår som inte riktigt vad jag ska sätta för diagnos på det inträffade fast det är väl inte helt befogat att säga att mycket alkohol = väldigt bakis, lite mindre alkohol = inte så farligt.
Alkohol är alltid alkohol...och dagens tänk ALDRIG MER!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0