Besserwisser!


Besserwisser är en pejorativ term för en person som upplevs anse sig veta bättre än andra, då en besserwisser tenderar att ofta och gärna upplysa världen om sina (eventuella) kunskaper. Ordet viktigpetter är en ungefärlig svensk synonym.

Jag klagar varken på folk som är smarta eller dumma, har vettigt innehåll, har gedigen kunskap, jag faschineras snaras av hur en människa tänker på ett visst sätt, hur man kan lägga ut en hel vetenskap om en sak till en annan och det låter vettigt. Men hur tänker en individ som denna när tex jag som en liten liten smurf bara vill lägga till en sak (vet som inte så mycket mer än en sak ;)) som jag faktiskt vet stämmer och totalt sågar den idén?
Ökar man inte på sin visdom genom att tänka fan vad nice nu fick jag reda på lite mer, varför blir det motsatt effekt?
-Vad tror den att den är??

Är man så smart så man är korkad eller kan man verkligen hela världens punkter helt korrekt och that´s it liksom.

Har ett uppdrag som jag utför som konsult för en annan kund för en tredje kunds räkning som är skolverket ;),
det är sekretess och åter sekretess så...that´s it!! :)

Kram!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0