Blöjor!

Då pigan använder blöja på natten så köpte jag i vanlig ordning ett paket blöjor. I paketet låg en lapp att detta var en ny produkt etc. Jo kan säga att det märktes att det var en ny produkt. Hon har varit blöt igenom pyjamasen 2 av 2 ggr! När man jämför en av dem tidigare blöjorna så ser man att uppsugningdelen är "mindre" i den nya produkten, tro jag att det blir blött ;).
Jag var då tvungen till att googla (som vanligt) hittade lite olika svar på när "man blir blöjfri" och när man ska träna till det etc. Jag har inte bråttom med något alls, känns som att hon snart är redo att flytta hemifrån ;o).
Det kommer när det kommer.
Alla svar som jag hittar när jag googlar får man ju ta med en nypa salt men jag antar att ingen på skoj sitter och lägger in dem svar som finns. Fast man vet ju aldrig, men det var detta som dök upp:

Hej. Jag undrar om någon kan hjälpa mig med hur jag ska få min snart 5-årige pojke blöjfri på natten...Jag har provat med att han inte får dricka sent,gå upp på toa med honom några ggr./natt...Men inget fungerar.Ska jag bara vänta tills blöjorna är torra på morgonen? Hur har ni gjort?

 

Hej.
En femåring ska vara torr på natten, du kanske ska ta upp detta med barnläkare.
Men prova igen med att inte ge dricka ett par timmar innan sänggång och sedan innan barnet vaknar på morgonen
ska du väcka det och om blöjan är torr går du med honom direkt till toaletten.
Lycka till!

 

Jag tycker inte det är något konstigt att en femåring inte är torr på natten.Vårt ena barn var inte torrt förrän vid 7 års ålder.
Det har varit väldigt olika.Ett av barnen var torrt redan vid 2 år,dag som natt.
Man kan prova att lite begränsa drickandet.Men absolut inte väcka o ta upp barnet till toaletten.Då gör man just det man INTE vill ska hända-att barnet kissar i halvvaket,förvirrat tillstånd!

Gör inget alls är mitt råd! Det här beror på en omognad och är inget man kan träna bort.


Sätt på nattblöja,gör ingen affär av det.Snart är ditt barn torrt. Gör inte som oss,skaffade en slags larm-matta.

Som väckte alla i familjen utom det kissande barnet,som bara blev uppjagad då vi väckte henne..

 

Jag har en dotter som inte blev riktigt torr förrän hon var 8 år.Man tar inte tag i problemet förrän barnet har fyllt 6år.Vi började men tabl som hon fick ta till kvällen ,det försökte vi med i ca 6 månader men det hjälpte inte alls.sen fick vi ett larm som syddes fast i trosorna och pep så fort det blev fuktigt ,det hjälpte,Nu är hon 9,5 år och det händer att hon kissar i sängen ca 1 -2 gånger i månaden fortfarande.

 

Då vet nu också lite mer ;). Ha det bra, ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0