Dagens ljusglimt eller?

För ett tag sen ringde det en från ett assistans företag till mig.
Hon fråga, eftersom jag sökt en gång som personlig assistent hos dem,
om jag ville komma på intervju för en man i en by.
Skitkul att arbetsgivare ringer upp mig utan att jag ens sökt tjänsten :),
då står det lite vettigt i min cv.
Då jag fråga om körkort är ett krav, så småskratta hon lite och
sa att ja det är väl en förutsättning för att ta sig till jobbet.
-Vadå har du inte det? Nej tyvärr.
Jag förstod direkt då hon sa vart han bodde, men tänkte att man kanske samåker och är två pers osv. Och bussar går det men inte att det hade funkat.
Fy f-n vad snopet egentligen. Så typiskt!
Men det är inte annat att göra än fortsätta hoppas på det bästa.
Lite synd att man inte får betalt körkort via af, för det är ekonomin som det hänger på varför det inte blir av.
Jag menar om jag får en fast tjänst och allt hänger på att jag inte har kortet så borde det gå att lösa.
Det har ju gått att få det förr i tiden :).
Och då jag heller inte får betalt en utbildning till något annat, och det pga att det finns jobb inom mitt yrke då borde jag väl kunna få körkortet så att jag får jobben som finns då ;).

Ha en bra kväll! P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0