Läget idag då?!


Godmorgon alla pigga och glada!!
Jag är inte så pigg men glad.
Åh, är en stolt mor idag. Sötis gick och la sig själv i sängen igår
(vi brukar vara med och natta henne), hon tog alla sina hundraelva gosedjur
och la dem runt omkring. Hon lyssna på mamma mu och hux flux sov hon sött.
Kan vara för att jag satt i köket under kvällen, kokade kött och pysslade
hon brukar tidigare vara livrädd att vara ensam i rummet om man själv går iväg.
Jag kan ju inte lika gärna säga att jo men tanten som bodde innan, hon finns här bland oss
nämen det vanliga är ju -nä det finns inge trolli, dem enda troll som finns är dina gosedjur.
Jag får la laga mat varje kväll ;)
Rapport om sambon då...han är fortfarande sjuk men verkar som att febern är väck.
Han sover inte desto mer på natten pga hostan som han har, men jag snarkar gott vidare.
Igår efter frisören var jag till företaget som jag städa åt på uppdrag av Ncc,
dem har skaffat en lokal...men ingen var "hemma". Jag får prova en annan dag.
Dem är med på ett hörn på festivalen, och kommer bla ha hand om städningen.
Läste ni i tidningen att dem ska göra festivalen som det var från början.
Mindre område, gratis torsdag och billigare biljett :)

I övrigt igår så babbla jag och frisören på om vikt,vikt,vikt...ja man är inte ensam om detta dilemma.
Jag ska försöka få med sambon på ett hörn...det underlättar så enormt mycket då man är två.
Han vill dock inte ändra om kosten helt, så då är det motion som gäller.
Det löser väl sig på ett eller annat sätt.

Ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0