11/1 -11

Shit det gick inte :(

1. jag skulle facebooka :) sådär coolt kl. 11.11
2. stegen skulle stå på 11111
3. en bild på stegen, kl 11.11, den 11/1 -11 =D

Erkänn att tanken var god.


När jag fota stegräknaren ser jag att tiden inte är ställd till rätt tid :(
Stegen hann jag inte få.
När jag skulle skicka denna bild till facebook så står jag där helt paff
hur fan gör man ;)
Ny mobil -nytt sätt att göra allt på. Nej inte gick det att gå direkt på bilden
å få iväg som med min förra. Nä man ska logga in, hämta, lägga upp etc.
Jag blev lite sådär morr morr...men det är inte första gången med ny mobil.
Man blir som ställd när man är van vid en sak.
Men ombyte förnöjer =P

En till sak.
Det är typ 7/9 som har sagt hur korkat å gå till jobbet om jag inte får någon lön.
Det var det jag kände som en känga...men det är väl per automatik att det blir den
känslan hos en individ. Å sen att ni som sagt det tar åt er att ni sagt det betyder ju inte
att det inte stämmer, och det är ju inte erat fel hur mottagaren tar emot det
i detta fal jag =D. Jag menar det är ju verkliga livet!
Men just nu känns allt skit så jag jobbar på alla mentala bitar. Tack för att ni finns ändå ♥
Jag måste bara ha klartecken från alla håll den dagen det är okej att bara kliva av.
Å alla som jag behövde få tag i svarade inte igår men jag är på god väg.

AF har ganska stor betydelse om i huruvida att man får ersättning,
alltså det går som inte att skippa dem om man säger så.
Det är där man ska vara inskriven för att få erstättning,
det är dem man ska ha all denna kontakt vad man gör å inte när man har en plan att hålla,
det är dem man går till när man blir arbetslös...osv.
Det vettigaste svaret jag fick var kanske av dem. Facket svarade inte.
Fast dessa svar från af är ju via facket på ett eller annat sätt =)

Om jag säger upp mig själv så får jag ingen ersättning det första 45 dgr.
Fast jag har som ingen ny period iaf.
Min handläggare visste inte huruvida i mitt fall men att man måste göra en skrivelse om man bara går.
Denna skrivelse ska godkännas att det är giltiga skäl etc.
Det här med deltidsdagar, den dagen då det blir aktuellt om jag ska tacka ja
eller nej till fortsatt jobb är inte aktuell ännu och därmed efter mina 3 månader så kan jag heller
inte bara skippa å skriva på papper.
Hon tyckte att det inte är med avsikt att lönen inte betalats ut för mina uppgifter har ju kommit in,
och att vi har is i magen, jo lätt för henne att säga.
Men hon kan ju bara säga vad som händer om jag bara skiter i allt
och att jag gör det klokast i att försöka få tag i chef IGEN, samt att ha is i magen.

Nu ska jag äta mat, puss på er alla.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0