Dagens då :-)


Rotsaker med halloumi och bönor (1 port)

2 rödbetor
2 morötter
1 palsternacka
olivolja
torkad rosmarin
50g halloumi
1dl svarta bönor (jag använde cannellini bönor)

Sätt ugnen på 200 grader. Skär rotsakerna i stavar. Ringla över lite olivolja
& strö över rosmarin. Baka i ugn i ca 20 min. När det återstår fem minuter,
skiva halloumin & blanda den & bönorna med rotsakerna.
Ställ in i ugnen igen.

Sambon är inte jätteförtjust i dem olika recept jag har från detox, isoboken, gi and so on
men helt frivilligt är det att laga sin egen mat ;-). Jag tycker han gör det bra som provar iaf
fastän det "haisar baska" :-P får se vad jag gör för spännande imorgon.
Ha en underbar kväll alla ni :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0