Nu försvinner vi ;)

Ny läcka i Kiruna Kiruna.

En ny omfattande läcka i fjärrvärmesystemet har uppstått i centrala Kiruna. Samtidigt har tekniska verken inte lyckats lokalisera den läcka som uppkom på tisdagskvällen.

De högst belägna delarna av samhället påverkas läckorna och många hushåll saknar varmvatten. Kiruna kommun har satt in resurser så att samhällsviktiga funktioner säkras.

Personal från både Tekniska Verken i Kiruna AB och från Kirunabostäder AB arbetar nu för att hitta läckorna. Tekniska verken vädjar nu till allmänheten om tips och observationer som till exempel ångande eller blöta markytor.

NSD följer arbetet med läckan under dagen.

 



Tack för den här tiden...over and out ;)
Jaha är det nu hela staden bara åker ner,
det börjar med en vattenläcka och slutar med ett hejdå.
Ha ha skämt åsido.
Vi har liksom många ännu inge värme/vatten,
men det är lungt det finns dem som har det värre.
Vi har ju MAAAAT ;) åsså kan man värma lite vatten till det som behövs.
Jag som är så frusen ska klä mig med mössa vantar å hela den biten.
Ha ha månntro varför jag drömde att det brann här hemma...
jag kanske frös ;)
Jag vaknade strax efter 5 klarvaken av att jag haft sån mardröm.
Sen att jag låg kvar å fundera hur man verkligen skulle göra om det brann
gjorde nog det hela att jag blev ännu piggare.
Usch hatar mardrömmar.
Jag rörde lite försiktigt på sambon å fråga hur man firar ner hunden från balkongen
ha ha ha tokfia jag då.

Ha en bra dag alla ni :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0