...




En liten pojke frågade sin mor:
"Varför gråter du?"
"Eftersom jag är en kvinna", svarade hon.
"Jag förstår inte", sa han.
Hans mamma kramade bara honom och sa:
... ... "Och det kommer du aldrig göra."
"Alla kvinnor gråter utan anledning", var allt hans pappa kunde säga.

Den lilla pojken växte upp och blev en man men undrade fortfarande varför kvinnor gråter ibland utan uppenbar anledning.

Till slut så frågade han "gubben där uppe".
"Gud, varför gråter kvinnor så lätt?"
Gud svarade:
"När jag gjorde kvinnan så var hon tvungen att vara speciell. Jag gjorde hennes skuldror starka nog att bära tyngden av världen, men ändå mjuka nog för att ge tröst. Jag gav henne en inre styrka att uthärda förlossningar och de förluster av de barn i henne som aldrig blir födda. Jag gav henne en hårdhet som tillåter henne att fortsätta kämpa när de flesta vill ge upp, och ta hand om sin familj genom sjukdom och sorg. Jag gav henne känslighet nog att älska sina barn under alla omständigheter, även när hennes barn har sårat henne mycket illa.. ♥
Jag gav henne styrka att bära sin man genom hans fel, och jag formade henne från hans revben för att skydda hans hjärta. Jag gav henne vishet att veta att en god man skadar aldrig sin kvinna, men att han ibland testar hennes styrka och hennes beslutsamhet att stå bredvid honom. Och till sist gav jag henne tårar att kasta. Detta är tårar speciellt avsett för henne, och hon kan använda dom när helst hon känner att hon så behöver." "Du förstår min son", sa Gud. "Skönheten i en kvinna är inte de kläder hon bär, den kropp hon har, eller hur hon gör sitt hår. Det vackra med en kvinna måste ses i hennes ögon, eftersom det är dörren till hennes hjärta - platsen där kärleken bor…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0