Less!

Härligt härligt, underbart härligt att logga in på FB...not!
Precis som att "flödet" i fb vill få mitt adrenalin att pumpa. Känner på sig att nu ska samma bild ses av P för hon blir sådär härligt arg.
Jo arg över bilden av en blottare som betett sig. Jag försvarar inte sånt för fem öre...men det som händer runtomkring av just den bilden. Många av mina vänner delar bilden, många blir så arga & hatiska och drar verkligen ALLA med samma hudfärg över en och samma kant.
Det diskuteras & triggar igång ilska hos många, man håller med & man liksom kokar av ilska på hur man ska gå vidare.
En, 1 fucking jävla bild...på en ensam person som är ett pucko.
Ja, jag blir arg över sånt. Men i detta fall blir jag så arg & ledsen över mina medmänniskor som buar, skriver hat & blir rosenrasande.
Och varför ens fota, hänga ut & skapa detta?!
Det räcker liksom.
Klart som f-n att han ska "straffas" & hans beteende måste ändras.
Men vem tar hand om alla andra?
Alla andra rötägg som beter sig, som ingen fotar & hänger ut.
Det sker dagligen för barn, män, kvinnor att dom blir utsatta i det "vita hemmet" om jag uttrycker mig så. Barn som blir utsatta dagligen av fysiskt & psykiskt våld/övergrepp. Vem fotar gärningsmannen där liksom & hänger ut. Vem bryr sig?
Vem försvarar? Vem står upp & blir minst lika arg över detta...som en enda fucking jävla bild.

Såja detta blev säkert en massa bla bla bla men nu har jag skrivit av mig lite iaf.
Och hörni tänk om en bild av tex en far håller om sin son & är sådär jävla perfekt i sitt faderskap så alla bara naw, wow, vackert, underbart ljuvligt...tänk om man la samma energi istället på ALL KÄRLEK & HARMONI som man lägger på att bli sådär groteskt hatisk som hela internet blir :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0