Åter arbetssökande!

Hej gott folk!
Hoppas att ni mår bra, att ni är lyckliga att ni känner vägledning i livet :)!
Jag konstaterade igår på kursen att han som höll i ekonomi delen var väldigt lik
Lars Lagerbäck fd förbundskapten i fotboll ni vet :).
Förutom att jag konstatera det så kom jag fram till att jag inte ska fortsätta utbildningen :)!
Varför?
Jag har inte den passionen, drivkraften och engagemanget just nu för att starta eget därmed blev det så osunt att gå den utbildningen då jag inte känner mig beredd på allt vad det innebär.
Det var a och o att ha en affärsidé då man sökte, det hade jag men inte tillräckligt stark att jag kan "baka in" det i alla aspekter.
Haparanda-borna behövde inte ha en affärsidé då dem sökte-det blir väl en annan slags utgång iom det?! Men denna stad är väl speciell?!

Var till arbetsförmedlingen och anmälde mig på nytt. H-vete detta anmälande hit och dit. Har en bekant som nyligt var där, hade fått en tid inbokat och kom som man alltid gör i tid.
Nä då är handläggaren sjuk och har varit borta hela veckan...men ingen som har meddelat om detta. Just snyggt när man själv MÅSTE passa tider för om man inte gör det så blir man avstängd från a-kassa och allt vad man blir. Men vad är "straffet" för den handläggaren som ingen nämnt inte var anträffbar då man har en tid??

På daganteckningen som min handläggare skrev så nämnde hon att: NN "gör ett avbrott i utbildningen pga av att NN är korkad..." ungefär så löd det. Men vad kan jag göra om folk uppfattar mig som korkad?? Visst min utbildning i sig är väl inte den smartaste torka bajs på gamlingar rent ut sagt men vad kan man göra...

Någon som har jobb åt mig?!

Over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0