Hjalmar visste om allt :)!

Oj oj pigan lyckas...lyckas med att ta bort papperskorgen på skrivbordet :)
Men googla är min bästa vän, bara att googla på allt så löser det sig ;).

Har fått våran matta!! Den har inte blivit ren :(. Jag tror dock inte jag orkar "tjorva" med mio-koncern om att upphäva min rätt att få en ny matta som går att tvätta, tom kemtvätta!?
Den är ju vit men synar man så är den lite smutsig...men "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete".


Här är min favorit :) Pontus i arga snickaren han är sååå sjukt härlig :)!


Pigan har fått upp pippi-tältet i rummet men kan säga att det är lagom trångt att gricka kaffe där med henne.
Det är inte bara jag och hon utan sambon oxå och när vi alla är där så kommer självklart Buster, men han får bara kika in lite grann :).


Vad tror ni?
Jag tror på detta alternativ...är inte så insatt men det kan väl vara bra
bygga på skogsmark ist för bergigt och blåsigt?? :)
Om man är mer insatt, kan man ens påverka vilka beslut som tas?!
Pigan som sparar på allt. Jag hittade ett urklipp från GP 2004:


"När den legendariske Hjalmar Lundbohm ledde uppbyggnaden av Kiruna i början av 1900-talet ville han skapa ett mönstersamhälle. Per O Hallman fick i uppdraget att forma staden bla efter klimatförutsättningarna, alltså fjällväder. Hjalmar själv visste att gruvbrytningen så småningom riskerade att hota hans skapelse. Men hotet tycktes ligga så långt fram i tiden att staden ändå byggdes på berget Haukivaara.

Har ni tänkt på att det är 53 veckor i år? Och för alla er som undrar hur det kan komma sig ;)

1972 bestämdes som internationell standard att veckans första dag skulle vara måndag.
Likaså standardiserades sättet att numrera veckorna inom ett år på så sätt att vecka 1 är den första veckan på året som innehåller minst 4 av årets dagar, eller uttryckt på ett annat sätt, att den vecka som innehåller den första torsdagen på året är vecka 1, eller också att vecka 1 är veckan där 4 januari ligger.
Denna standard medför att vissa år kan innehålla 53 veckor vilket inte förekom tidigare. Detta infaller, om veckan efter vecka 52 inte uppfyller "kraven" för vecka 1 så att säga. Detta är också för att veckoräkningen inte skall hamna i otakt med året.

Attans och jag som lärde mig i skolan att det är 24 timmar på ett dygn och 7 dygn på en vecka och 52 veckor på ett år ;)



Godnatt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0