Lägesrapport!

Hej!

Jag sover fortfarande efter att jag suttit uppe hela halva natten för ngr dagar sen ;).
Nä då det har varit fullt upp.
Torsdag var jag hos coachen vi gick igen ytterligare uppgifter i mitt jobbsökande samt fortsätta med dem jag fått tidigare. Jag har en hel del att göra. Lite samtal att ringa, lyssna på mental träning :), plugga självlärningsskivor m.m.m.m :) men det är spännande.
Var och åt älgköttsoppa på eftermiddagen det var gott.

Fredag pysslade vi med lite av varje. Smågreja lite här hemma. Packade strumpans saker som hon skulle ha med till sin pappa.
Lördag morgon satte vi oss i bilen och körde söderut för "överlämning" av liten gumma.
Hon ska vara där hela nästa vecka och få en till dos av dagiset så hon inte hinner "tappa" så mycket.
Min kloka kära kusin nämnde att det är inte alls är jobbigt för barnen att "flänga hit och dit" det är bara jobbigt för en själv!! Men det är skönt att se att gumman verkar inte bli påverkad hon njuter som bara den.
Efter vi lämnat henne så bestämde vi oss för att äta en bit mat och sen vidare och handla på dollarstore. Vi skulle på grossist kompaniet men övervägde att det var bättre med dollarstore.
Vi tänkte allra först åka och gratta farfar i finland men insåg att det inte  blev så bra med det.

Vi kom fram till dollarstore kl 16.03 och upptäckte att deras öppettider var till 16.00, men snacka om "vi i ett nötskal" att inte ta reda på när dem stänger etc sååå snopet det blev.
Ja det var bara till att åka hem.
Inte kul att köra i mörker, snöigt osv men ändå helt unerbart att få se all den snö som vi har uppåt.
Ungefär 25 mil söderut från här :) var det mera slask grått och tråkigt.

Idag började jag så stort att städa skulle hinna med att ta fram julgran, dem sista tomtarna och lite där till. Men blev upptagen med att agera bärhjälp. Min kusin som fått ryggskott vilket iofs säkert gör skitont men då hon har en liten gullunge på 2 månader så kan man gott säga att hon behövde hjälp. Så jag har vart iväg från morgon och 4 timmar fram. Jag hann snabbstäda och ta fram några tomtar ändå, kul att kunna hjälpa till det man kan :).

Nu ska jag ner i förråd och söka granen också. Jag brukar inte ta fram den såhär "tidigt" men det blir bäst att göra det nu...planerad tid ;). Mysigt!!


25-30 mil söderut.      Mat mat :)!                    Halt som f-n!


Lill-gubben som vi spänt fast mellan sätena, nå nä men han kikar fram lite
då och då :)





Bilder: Privat
Jag är så barnsligt förstjust i söta saker...blir så glad och titta på fint :).
Dessa har jag lyckats göra själv men dem får stå på strumpans hylla så
är det inte lika heltokigt att jag tar fram alla tomtar och troll och söta gummor ;)

Ta hand om er alla!!
Kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0