Tisdag!

Starta eget-utbildning

Den 28/9 kommer arbetsförmedlingen att starta en 10 veckors utbildning för dig som har planer på att starta ett eget företag. Utbildningen kommer att bedrivas på heltid/ dagtid och aktivitetsstöd utgår för deltagarna. Ansökan gör du på Arbetsförmedlingen, och till ansökan skall bifogas en kort beskrivning av företagsidén. Arbetslösa och de som riskerar arbetslöshet prioriteras vid uttagningen.

 

Oki gott folk det är det här jag kommer att göra i 10 veckor framåt.
Men jisses amalia vad det är mycket man ska hinna med på kort tid och en hel del att tänka på.
Men det är väl lite jämfört med hur mycket det är att ha eget företag :)...
Affärsidé, produkt, prispolicy, marknadposition...gissa om jag har mycket att tänka på nuförtiden ;).


Vi har varit på dop i lördags vilket alltid är helt underbart. Såhär blev korten
som jag pysslade ihop. Jag köpte presentkort från busmonster vilket uppskattades.


Vad som händer med våran tapetsering återstår att se. Jag är som helt inne
i min nya sysselsättning som jag numera måste leva mig in i.

Ha det bra!! Ta hand om varandra!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0