Ketch!

När strumpan var liten och det var dags att köpa en overall åt henne så var man i valet och kvalet vilken overall ska man köpa.
Kriterierna var väl märkesplagg jätteviktigt...öh not. Nämen en overall som klarar kyla, skön, lätt att röra sig i (speciellt då hon tog sig fram genom att krypa :)) och inte allt för dyr.
Gick in till babyproffsen och hörde mig för, hon presentera didrikson, reima och lite av varje. Men den jag fasta för var Ketch!! Didrikson var alldeles för smal i midjan (tyckte jag), reima var/är kanske liiite väl dyr. Hon jämförde reima och ketch. Hon mena på att reima är mycket märket man betalar för, visst att dem kanske duger också men att ketch var lika bra (om inte bättre) och mkt billigare. Hon nämnde det här med hur man provar vad dem tål i väta och kyla etc och att dem siffrorna var bra.
Och hur kommer jag ihåg det här?! Har upptäckt vare sig jag vill eller inte så har jag rätt så bra minne i vissa lägen. Min sambo kan bli lite små sur när jag kommer ihåg en del saker som han borde komma ihåg.
-Hur f-n kommer du ihåg det? Nåväl det är väl bra att minnas saker :). Och ibland kan jag helt glömma bort brödet som är i ugnen ;).

Hursomhelst vi köpte ketch och pigan har kunnat röra sig, hon har inte fryst något alls jag är helnöjd. Men nu är det dags att köpa en ny, den börjar vara en aningens för kort. Finns återförsäljare i Luleå och Skellefteå. Ringde min syster och bad då hon var i stan kika i butiken vilka modeller dem hade inne.
Under dagen ringer hon mig och säger att säljaren där hade marknadsfört overallen som en skoteroverall, fast min syster hade nämnt ja men dem bor ju uppe i lappland ;).
Ha ha ha lite ironiskt men kanske därför pigan inte har fryst :).   
Nåväl dem hade inte inne i hennes färg just nu. Men lite roligt hur man marknadsför en vara på olika sätt. Det står inget om någon skoteroverall på ketch hemsida fast man kan väl leka, åka skidor och skoter i vad som helst, huvudsaken är väl att man inte fryser :)!



En overall helt perfekt för skidåkning
En overall i Hemitec med förstärkningar på knän och bak.
Står emot vind och vatten mycket bra samtidigt som materialet ventilerar ut värme mycket bra.
Rikligt med reflexer för bra säkerhet.





En praktisk lekoverall i Polartwill
En "vägarbetar"-overall i Polartwill med förstärkningsmaterial på knän samt bak.
Om barnen har på den här overallen så syns de alltid i trafiken och på skogspromenaden med dagis.
Avtagbar huva. Rikligt med reflexer samt många praktiska detaljer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0