Polisen ger körkort!

Då vi var ute och crusa med bilen igår så såg vi en polisbil :). När gumman ser den så säger hon eller nästan skriker -mamma, mamma det är av polisen som man köper körkort. Du måste köpa det av dem ;).
Kommer på mig själv att jag rätt så ofta rättar henne och talar om vad allt är här i livet. Men strumpan då det är väl klart att om hon säger något sådant, så gör det väl inget att jag inte säger nu hur det är  ;)?!  Hon kan få vara i en liten dröm/fantasi värld hur saker och ting är. För visst kommer hon lära sig vad polisen gör och inte gör ;).
Sötis!

En annan sak, det gäller att hänga med vad hon pratar om när hon pratar, hon kan ha ett humör den flickan, tjurig som en oxe. Hursomhelst sa hon:
-visst fyller jag ett finger som ska vara gömd?
-Va
-Men visst fyller jag ett finger som ska vara gömd.
Försökte tänka vad i hela friden hon prata om.
-Vad menar du?
En lagom trött, hungrig tvär gumma:
-Men visst fyller jag ett finger som ska vara gömd, såhär.
Så visar hon fyra fingrar upp och tummen infälld (gömd). Ja men självklart pratar hon om att hon fyller 4 år när hon väl fyller. Daa, liksom ;).

Jag har för första gången för denna jul börjat baka lite smått. Känns som att jag är sent ute men det är bara om jag jämför när jag brukar börja. Det blev lite saffranskaka, mjuk pepparkaka, kolakakor.
Ska baka matbröd och mera kakor, fast frysen är full med "älgar" så jag vet inte hur det ska gå. Men jag ska försöka trolla lite ;).





Ha det bra!! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0