Shui feng...feng shui...shi fong...

...rensa i röran!

Har ni hört talas om att man enkelt kan skapa ordning och harmoni i ens hem?!
Ja det är något med feng shui...shui feng och allt vad det heter.
Man kan tydligen bli rik om man har rätt sak på rätt plats ;).
Den harmoni jag försöker skapa är bla att ha saker omkring mig som jag tycker är fina, ha det städat och fint etc.
Fast idag har jag gjort ett steg närmare miljonen ;).
Nämen jag har rensat i strumpans rum.
Det går åt så mycket dålig energi när man tänker på saker som man vet att man borde göra.

  • Varje gång jag sett hennes berg av gosedjur, böcker i travar och allt möjligt så har jag tänkt varje gång att snart så ska jag få iordning, snart ska jag göra så att hon enkelt kan börja plocka undan, snart ska jag rensa så att jag själv inte varje gång då jag går in där måste känna phu! Nu har hon böckerna fint på en hylla i garderoben, likaså pennor och papper, gosedjuren är färre och det känns genast att energin flyter på bra :)!
Fler saker som jag gjort:

  • Små saker som att varje gång jag torkar händerna i handduken som tidigare hängt så långt ut på kanten av dörren så man varje gång när man stängt städskrubbsdörren har måsta svänga in handduken samtidigt som man stänger dörren för att sen höra hur den ramlar ner innanför. Idag har jag flyttat kroken, vilket inte alls var jobbigt men ändå har det inte blivit av.



Jag ska fortsätta med nästa etapp i röran och harmonin men inte idag heller inte imorgon.
Jag har tränat idag! Fick med min sambo också. Vi ska träna imorgon också :)
Sköööönt!!

Puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0