Snörvel snörvel

Usch jag känner mig så dålig, känner mig inte alls pigg. Det är nu det intressanta kommer in hur ska man balansera med allt man har att göra men orkar inte göra ett jota?? Är det nu man ska ta in hemhjälp ;). Kom och töm diskmaskin och fylll med mer disk. Vik kläderna som hänger på tork.
Dammsug upp hundhåren/dammråttorna som sökt sig in i hörnen. Måla den sista av fyra stolar vit (oj vad den ger mig huvudvärk ;)). Men skyll dig själv som köper mörka stolar när du vill ha dem vita. Men det var ju skit billigt jöh. Jag kan rabbla upp mera saker men det gör mig mera sjuk. Nä dags att ta fram sina krafter och bli den här stålkvinnan som man är skapt till att vara.
Men jag ska bara vila liiite lite grann så jag orkar ta tag i det. Har inte tid att vara sjuk!!
Och det är inte så farligt som att ha svininfluensa (tror jag?) så då är det väl inte befogat att klaga?!

Jag blev lite glad då jag läste dagens tidning. Står om damlaget (fotboll) här i stan, att dem är väldigt taggade inför säsongen i lV :). Målen dem har är vinna div fyra i år och gå upp i div ll inom 5 år!!
Kommer helt från hjärtat verkligen LYCKA TILL!! Om ni har dem förutsättningar som krävs så kör på!! :)

"Det är länge sedan staden firade några större framgångar i damfotboll. Kullen som är födda 1976 blev tvåa i flick-SM som 16-åringar, men efter det har det kunnat vara glest i årgångarna.
Nu har föreningen full täckning i varje kull från flickor födda 2000 till 1994!! Den sistnämnda årgången med 16 spelare har flyttats upp i A-laget och bildar nu en stor trupp med de befintliga damlaget".

Om jag bara jämför hur det var på min tid ;) när jag var aktiv så hade vi absolut ingen täckning neråt, utan damlaget som var då bestod av alla dess årgångar någon 76:a, ett gäng 81-82:or, en och annan 85-84-83:a etc vi var bra men förutsättningarna gjorde nog att det inte gick vägen (?)
Det byttes tränare stup i kvarten, vi kämpade som bara den men kanske inte fick det stödet som vi behövde för att ro det i land.
Lite roligt när jag läser en del namn som nu är med i truppen, det är tjejer som jag var tränare till under en kortare period. Jag har lärt dem allt dem kan ;)  
*thi hi*.

"- Nu har vi världens chans att göra en satsning på dam- och flickfotboll".
Varför fick inte vi den chansen? :.(
"En nog så viktig detalj är att de efter alla år har fått ett eget omklädningsrum på Lombia. Nu har de också tillgång till bastun, precis som herrlaget..."
Ja hur länge gick man inte där och morra över att herrarna minsann hade ett eget omklädningsrum, vi fick ett förråd som vi samlades i innan träning...
Så hoppas attt det blir bra det här med bra stöd och förutsättningar så kommer ni toppa ligan ;)!!

Nu ska jag:

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma

här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,

det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

:) Mössens arbetarsång ur askungen!!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0