En mammas fundering!

Min strumpa kommer hem var och varannan dag och säger vad "NN" har sagt

-NN säger att jag har fula stöblar...
-NN säger att jag har ful mössa...
-Idag sa NN att jag sjunger fult...

Hur ska jag som mamma göra??

Hursomhelst jag säger att -bry dig inte om vad andra säger...du tycker ju att dina stövlar, mössa är fina och alla kan sjunga :). Hallå hon är 3½ år ska man redan nu ta diskussionen om att man duger som man är, ska inte ta åt sig av vad andra säger etc. Jag följer ju själv inte det men hur i hela friden ska jag ändra på det så att min dotter inte blir som mig ;)?!

1. Ska man inte göra så stor grej av det?
2. Hur gör dem på dagis om dem hör någon säga så till en annan? Vad är konceptet då?
3. Är det vanligt att redan så tidigt börja jämföra etc.
4. Vem är den "drabbade" NN som brist på fin mössa säger så :) eller strumpan som tar åt sig när hon varje gång berättar om det???

Jisses vilket dilemma eller hur??
Fast gumman säger ju -jag har visst fin mössa & fina stöblar och hör jag kan sjunga...

-"Illevillebockarna i skogen gick och dem undra om kalle var hemma...
Kalles mamma svarade då -är du hemma -är du hemma... -Ja
och illevillebockarna dem blev så glada ja ja ja!!

Puss på er alla!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0