Vikt, mat, hälsa...vikt vikt.

Godmorgon!

Tänk dem som kan säga:
-jag kan äta precis allt utan att gå upp i vikt!

Ja, men då handlar det ju inte om man får äta potatis, bröd etc
utan det handlar om deras inställning till mat. Och deras tankar
när dem säger -jag kan äta precis allt utan att gå upp i vikt och dem kan verkligen det.

Jag ska komma ner i min målvikt och sen ska jag också börja säga så ;).
Nämen jag är skitdålig på att hålla dieter hit och dit och det dyker upp nya och man ska inte göra si utan så.
Jag har en bok kallad isodieten, gå ner ett kilo i veckan!
När jag har läst den och försöker följa den på mitt sätt, byter ut rätter som är mindre goda, äter gott ibland men med måtta osv så tycker jag inte dem borde ha kallat den för ännu en diet.
Utan det är en sund livsstil!
Ät regelbundet, ät rätt och ät lagom stora portioner, och som med alla DIETER så är det ju det här med motion.

Tur och retur denna väg ca 5km 


Lagom promenad som jag lyckades med både igår morse och idag.
Känns skönt att ha ett x antal steg på räknaren och det innan 07.00 :)!!


Mupparna har ännu inte skjutit älg!
Dem har sett men inte kommit åt, och idag så passade dem över den till andra laget :-o.
Dem är verkligen muppar (äldre "gubbar" som jagar)...och hunden är bra men den börjar väl bli gammal?!
Har sina vilodagar, chanserna ökar om dem hade haft fler hundar att använda sig av då det blir så tufft för en.

Nu ska jag surfa runt lite. Man hinner ta en kaffe innan sidan har laddats klart. Tänk vad länge det måste ta då för jag dricker inte ens kaffe ;)

Ta hand om er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0