Lagom irriterad!!

För ett tag sedan var jag med en anhörig hos läkaren. Efter läkarbesöket frågade jag vårdcentralpersonalen om dem kunde ringa sjuktransport. Hon kunde inte det utan hänvisa mig till receptionen efter nummer. Jag gick till reception och hon sa nummret. Jag ringer sjuktransport och beställer en resa till en anhörig. Klappat och klart!!

Denna gång när jag ringer så säger tanta i luren
-vem är det som ringer?
Och det var helt fel fel fel fel...herregud inte får du som inte är personal ringa det är bara personal som ska ringa vi bokar inga resor om ingen personal ringer.
Det är inte hela världen att säga okej men då får vi försöka få tag i personalen som inte är i närheten som är på lunch...inge mer med det.

Irritationen uppstår just för att hon menar på att dem aldrig gör så, ingen av dem bokar om det inte är personal som ringer. Jag sa att det gick hur bra som helst förra gången, hon gick som inte med på det utan nejdå VI gör inte så.
Men tror hon att jag ljuger tror hon att vi flög hem eller ;)!?

Vad hände när det gick bra att ringa förra gången?
Varför kunde Kjell, Ingvar eller vad han nu hette boka?
Hur bra kan dem själva sin policy?
Varför visste inte tanta på vårdcentralen att det ligger på dem att ringa?
Varför gav tanta i reception nummer överhuvudtaget?

Är det vården i ett nötskal eller?????????????????

Ingen är perfekt och ingen kan allt men tre av tre gjorde tydligen något som dem inte ska göra?!

Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0