Hej!

Nsd 21/1-10

LULEÅ.

Den mördade "NN:s" barn kommer att få växa upp tillsammans i samma familjehem. Det beslutet har socialnämndens enskilda utskott fattat.
- Nu går det åt det positiva hållet, säger NN, N:s bror.
"NN" efterlämnade barn, en tvåårig pojke och en flicka på åtta månader, skulle enligt socialtjänstens tidigare besked till anhöriga placeras i olika familjehem.
Den motivering som de anhöriga fick var att barnen inte lekte tillsammans och att pojken behövde extra stöd...osv

Socialnämndens ordförande "NN" (S) säger så här om kritiken mot hur socialförvaltningen hanterar vårdnadsfrågan.
- Jag kan inte förstå hur folk utanför som inte har kunskaper om ärendet bestämmer sig för hur det ska vara, att barnen ska placeras i det eller det hemmet eller att det ska jobbas si eller så.
- Det knepiga är att man nu bestämt sig för att allt som sker här på socialförvaltningen görs för att det ska bli så dåligt som möjligt. Man måste lita på att de professioner som finns här gör allt som står i deras makt att göra det så bra som möjligt.

Vad är det ordförande inte kan förstå?
Självklart tycker jag att socialförvaltningen inte "gör ett bra jobb" om det kommer fram varför dem gör si eller så som inte är humant att göra.
Att ens tänka tanken på att sära syskonen är väl första felet man ens gör.
Visst att det finns lagstiftning hit och dit men kom fram med bättre motiveringar om ni vet med er att det är det bästa?!
Vad mer för kunskaper i ärendet behöver man??
Vad mer behöver man veta än att dem är syskon som så hemskt blivit av med deras mor, ja deras far också men det är väl en tolkningsfråga om den personen. Och vad man gör för att göra det allra bästa för barnen, övriga anhöriga...
Visst att det inte helt går att sätta sig in i ärendet men se för f-n till att se helheten, framtiden för dessa barn, skippa någon lagstiftning där emellan om det är mer humant att göra på ett annat sätt.
Så kanske iaf jag bestämmer mig för att socialförvaltningen visst gör ett bra jobb ;).

Pigan har tränat både igår och idag...en gång är ingen gång två ggr är en vana.
Har som bestämt mig att jag skippar alla dieter hit och dit. Utan börjar träna mer samt tänka en och två gånger om jag ska äta det där lilla extra. Jag kommer ju inte gå ner 8 kg på 2 veckor som man kan göra om man kör med en av många olika dieter. Men det är väl det sunda tänket som jag vinner på i längden?!

Ta hand om varandra!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0