Jag är den jag vill vara!!


Bild: Privat

Jag är den jag vill vara
Jag vet precis vem jag är och vad som är viktigt för mig.
Jag låter mitt innersta lysa igenom så att alla kan se. Hos mig är tanke, ord och handling ett.
Jag uppskattar att vara med mig själv och trivs bra i andra människors umgänge. Jag är samma person om jag så är ensam eller med andra, och i olika sällskap.
Jag kan handskas med alla situationer jag hamnar i, och känner mig nöjd med mig själv.
Jag är den bästa människa som jag kan vara, inifrån och ut.
Jag är en hel människa.

Bullshit! Detta är dagens affirmation, men jag har inte kommit så långt med min självkänsla (m.m) så att jag bara kan checka av allt det här. Man ska leva sig in i det, upprepa en positiv mening om sig själv och då blir den till slut sann.
Fast man ska jobba mer med den. Jag tar ett kort läser vad som står och kommer fram till att nja jag är faktsikt inte så bra som det står. Det man ska göra är att upprepa och låtas påverka av det som står etc.
Men visst att lite av det stämmer ;), helt klart att jag uppskattar att vara med mig själv för annars hade jag bett mig gå hem ;-O, och att jag är samma person dygnet runt kan du hoppa upp och sätta dig på (vore jobbigt annars).
Jag är en hel människa
...jo ordagrant men inte i själen. Jag har inget jobb...kan hända att jag känner att jag inte duger till något...och att det mesta är blä.
Jag jobbar på det. Jag försöker vara den bästa människa som jag kan vara.

Med dem orden önskar jag er alla en fortsatt bra dag!
Kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0