POFF!

Sötnöt har varit sjuk och då menar jag ordentligt sjuk.
Fast nu är hon frisk och då menar jag verkligen sitt-rätta-jag-frisk!! :)
Ett urdrag ur det verkliga perspektivet ;).

Det är nu när hon är frisk som jag verkligen märker skillnad på att hon är frisk. Visst fattar jag att hon är febrig, snorig and so on. Men det sa bara POFF så vart hon bättre, hon är lite hostig ännu men när febern är ur kroppen så blev det liksom POFF!

Hon har haft hög feber och verkligen legat helt utmattad. Jag har pytsat i hennes vätska och den näring som hon behövt för att tillfriskna och hon har vilat hela veckan kollat i princip alla filmer som hon har ;).
När jag gett henne diverse drycker så har jag fått ett grinigt svar:
-neej jag vill inte ha något...
då har jag väl sagt något i stil med: 
-du måste dricka så att du blir frisk...

Nu sitter hon och dricker väldigt mycket jordgubbsdryck och allt möjligt helt frivilligt och säger:
-om jag dricker det här så kanske "fialotta" kommer till mig och leker ;).

Hon har "bott" i pyjamasen...och nu hux flux POFF så ska hon ha klackaskor, strumpbyxor-dem finare, klänning och ett sånt "viktigt-vara-fin-halsband"...för en stund så glömde jag bort hur hon var eller jag hade ingen anledning att fundera över det. Kontraster med stort K ;), nyss låg hon så sjuk och ynklig i soffan för att sen bli den primadonna som hon är ;).

Under veckan så var det kompisar förbi, dels fick hon en inbjudan till kalas (som hon tyvärr inte kunde gå på :() och sen var det en som ville leka. Men hon var väl i "dvala" och ingen energi över det.
Men nu minsann väntar hon att alla kommer, hon plockar och grejar i sitt rum:
-kommer "fialotta" snart.
Hon hittade en sak och säger:
-när "fialotta" kommer så ska hon få se den här.
Hon hittar en annan sak:
-"Fialotta" kanske vill leka med den här...

Jag njuter av livet och att pigan är frisk :)!
Ha en underbar dag gott folk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0