Resa bort!

Varför ska man göra allt i sista stund när man ska på iväg på resande fot?
Alltså verkligen allt också...inte bara själva packningen utan ALLT!
Har tjatat på sambon att han ska klippa sig...när tror ni att han gör det?
Japp idag just när det är massa annat som också ska göras.
Har tänkt boka tvättstugan då tvättkorgen varit mer än full...fanns ingen ledig tid idag. Så vad tror ni jag gör? Jo tvättar maskin efter maskin här hemma, springer som ett jehu för att hänga upp på elementet som nästan kan liknas som ett torkskåp ;). Sötnöts kläder torkar skitfort, men det kanske har med att dem är så liten strl ännu :).
Nästan så att jag tänkte ta till hårfönen för att få allt torrt :P.
Vi skulle ha satt takboxen på bilen vid ett tidigare tillfälle än just idag.
Men nä bara att åka iväg för att sätta den på plats. Oki då fick jag lite av dagens styrketräning ;).
Då vi ska sova i en stuga som kanske är väldigt kall så tar vi med oss sovsäckar, men dem kom heller inte självmant till mig så jag ner i förrådet för att hitta dem.
Sötnöt har inte med så mkt som tur är, men ändå ska jag envisas med att fråga sambon: -vad tror du dem här byxorna och kanske 3 tröjor och den här pyjamasen. Fast det ändå är jag som vet bäst (i detta fall) vad som blir bäst för henne. Men måste som få med han på ett hörn av packningen...
Och sen är det bara resten kvar, själva packningen av ens egna kläder, sambon får äran att packa sitt själv ;), ja just ja hunden ska också ha sitt: hundfoder, leksak, bädd etc och för att inte behöva ta med klotången (som tar grymt mkt plats ;)) så klippte vi klorna idag mellan allt. Hallå varför inte göra det på en gång då man hör hans klickande på parketten, varför "spara" det till dagen då vi har allt annat att göra.
Och vi är dem som egentligen bör ha en minibuss, trots att vi bara är 3 eller 4 med hunden men all packning som alltid ska med...gah!

Och detta bara för "några" dagar...tur att vi kvinnor kan :)!
Ha en underbar natt gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0