Visst är det påsklov direkt efter sportlov ;)!?

Lite uppdatering :). Vi kom fram och på köpet har vi fått en väldigt "saltig" bil och sååå mkt mer snö än hemma :).
Eller det kanske känns som mer just för att vi måsta skotta oss fram till stugan.
Systra mi nämnde att nu är det plogat i stugan...perfekt. Men det var som skottat en bilparkering i anslutning till bastun, inte alls i närheten av stugan :-O.
Så det första vi gjorde för att ens kunna ta sig in till stugan var att skotta skotta och skotta...väl framme i den väldigt kalla stugan körde vi igång elementen (tur att det finns el :)), sen bara att bära in alla grejer för att sen elda, elda, elda.
Kan säga att det var tur att vi hade sovsäckar med...en insnöad stuga är inte att leka med ;).
Idag har jag fortsatt att skotta (frivilligt ;)), det var skönt att få svettas lite. Skottade en plats att sitta i, nu när det är så vackert vårväder :), nämen helt underbart med sol me like! Hade varit skönt att bli här ett tag, bara vara! Men har som för mig att det är påsklov direkt efter sportlovsveckan ;o).
Vi har varit och handlat lite, insåg att säsongen för vår sommar börjar tidigare här än hemma. Dem var i full gång på alla ställen att ta fram krukor, spadar, krattor, utemöbler etc. Lugna sig lite nu vi ska ha vår först, eller jag iaf.
Igår när vi kom och "var tvungen" att skotta, konka och bära så blev jag nyfiken på vad mina steg var men tack för det televerket batteritorsk på stegräknaren så den var mera död :(. Men jag var bra fast jag inte fick "mitt kvitto".
Nu ska jag vara social umgås med alla barnen ja dem stora också men jag kramar och pussar dem små hela tiden ;), ja och min stora sötnöt oxå!!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0