Vad hände i hissen?

Tidigare på morgonen hör jag hur det smäller och öppnas i hissdörren.
Hissen åker upp, hissen åker ner och en liten gumma kikar ut vid varje plan och säger hallå med sån gammal, skröpplig röst. Jag skojar inte på helt allvar är det en gumma som har nöjet att roa sig med detta.
Jag var tvungen till använda kikhålet (för det är väl det det är till för ;p) och titta vad som skedde.
Jag såg hur hon kika ut på detta plan, sen såg jag lampan tändas på nästa plan och hörde hur hissdörren slog igen och öppnades. -Haallååå...
Min sambo kom upp i samma veva och då hade han träffat på henne vid entrén med resväskor,
hon hade frågat om det är här man kommer ut...
Denna lilla gumma har jag sett lite då och då senaste veckorna. Bara för en vecka sen så stod hon med väskor och vänta på taxi. Och för ngn månad sen sprang hon ut sent på kvällen
(min sambo såg henne då) varpå hon säger: -min dotter har fått ett hemskt besked och nu har hon sprungit iväg, har du sett henne?
Hon sprang över vägen och liksom ropade/sökte efter fialotta eller vad det nu var för namn.
Min sambo tycker jag är knasig när jag funderar över hur det kan tänkas vara med denna dam.
Jag själv får väl den där empati, bry sig om andra människor, nyfiken på läget helt enkelt.
Vem är hon, vad gör hon, hur mår hon...och på det spånar lite i detaljer ;).
Har som inte forskat längre än att hon mest troligt bor här, reser ibland, och kanske rent av är lite förvirrad eller nått. Men förhoppningsvis har hon anhöriga eller andra som vet hur det är.
Jag ska ju egentligen inte ta på mig det också ;). Men svårt att låta bli när det händer lite allt möjligt.
Stannade hemma idag också, min sambo jobbar hemma idag eller nått?! Han har väl lite längre lunch än vanligt men det kanske inte gör något vi har fått upp en hylla idag på han rast?!

Ha det bäst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0