>:-(

Jag söker runt lite på nätet och jag hoppas för allas bästa att dessa uppgifter inte stämmer.

Då blir jag riktigt lack, less, pisst...morr.

Var på en intervju nyligt, ganska skönt att gå sådär på kvällskvisten.

Hon har redan bokat in mig på pass som jag ska jobba men om dessa uppgifter stämmer

så som sagt stryper jag allt å alla ;).

 

Frågan:

Jag jobbar deltid hos ett bemanningsföretag, har jag rätt att stämpla upp till heltid?

Svar: så länge som du är anställd av ett bemanningsföretag har du inte rätt till arbetslöshetsersättning eftersom anställning hos bemanningsföretaget alltid räknas som om du arbetar full tid. Du kan därför inte fyllnadsstämpla eller få ersättning under uppehåll i arbetet så länge som anställningen pågår. Detta gäller även om bemanningsföretaget inte kan erbjuda dig heltidsarbete. Om du arbetar på timme och anställs på nytt vid varje arbetstillfälle räknas varje dag du arbetar som en dag med heltidsarbete, d.v.s. i normalfallet 8 timmar.

 

Jag har en del samtal att ringa runt imorgon.

Godnatt, å håll tummarna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0