Hehe :)

Julhistorier

En samling korta, roliga historier

Julhistorier

De tre barnen frågar sin mamma.
- Vad önskar du dig i julklapp mamma?
- Jag önskar mig tre snälla barn.
- Jipii, vi skall få syskon.

 

- Varför är julen som en dag på jobbet?
- För att det är du som gör allt jobb, medan det är den feta gubben i kostymen som tar åt sig äran.

 

Bonden säger till sin gris någon månad före jul:
- Det är bäst att du får din julklapp nu för jag tror inte att du överlever julen!!

 

Pappa kan vi få katt till jul?
- Nej, vi ska ha skinka som vanligt.

 

- Varför är tomten så röd på kinden?
- Han har fått så många julklappar.

 

- Vad gör orkestern den 23:e december?
- De har julstämning.

 

- Är du klar med julgodiset?
- Ja, men det tog nästan knäcken på mig!

 

- Pratar tomten bättre nu?
- Nä, det är fortfarande för grötigt.

 

- Det är flera meter snö utanför!
- Nä, du driver med mig.

 

- Hade du en stressig jul?
- Ja, den tog musten ur mig.

 

- Tomten mådde visst inte så bra?
- Nä, han säckade ihop.

 

- Var det många som dansade runt granen?
- Ja, varenda kotte.

 

- Varför är kvinnobröst som ett elektriskt tågset på julafton?
- De är båda ämnade för barn, men det är männen som leker med dem.

 

- Varför har Jultomten inte några barn?
- Därför att han kommer bara en gång om året, och när han gör det kommer han i skorstenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0