Ett uppdrag!

Jag har ett uppdrag till er som känner för att
göra något när det gäller personlig utveckling!
Att göra insättningar på vårt "må-bra-konto".
Författaren till boken har skrivit i en "jag är bra-boken" i över 9 år,
så fastän man har bra självkänsla och är trygg med allt så utvecklas
man nog (ännu mer) av att skriva ner i en sån bok =D

Ett sätt att coacha sig själv till en stark självkänsla!

Leta fram en bok och i den ska du varje dag skriva in under
3 olika rubriker.

Rubrik 1: Bra
Rubrik 2: Tack
Rubrik 3: Hjälp

Under "Bra" ska vi skriva ner minst 3 bra saker om oss själva
varje dag. Fokus ska ligga på våra egenskaper snarare än prestationer.
Tex: ♥modig ♥glad ♥snäll ♥kreativ ♥kärleksfull ♥nöjd ♥busig ♥bra etc
Om det är någon dag som bara känns skit så leta upp en dag då allt har varit toppen,
kopiera och skriv in det på nytt, för det är okej att ljuga när vi bygger upp vår självkänsla.
Och förmodligen så behöver vi love-bomba oss en sådan dag.

"Tack" skriv upp minst 1 bra sak som vi har varit eller borde ha varit tacksamma för just idag.
Om vi skriver ner saker som vi är tacksam över varje kväll så är chansen stor att vi vaknar
nästa morgon på bra humör.
Tex: ♥Tack för min hälsa ♥Tack för mitt arbete ♥Tack för mitt hem ♥Tack för min familj etc.

"Hjälp" eller "jag behöver" är den tredje rubriken i jag är bra-boken.
Vi identifierar vad vi egentligen är oroliga för och ber om hjälp för att kunna hantera det.
Tex: ♥Hjälp mig att fatta rätt beslut ♥Hjälp mig att tycka att jag är härlig
♥Hjälp mig att vara närvarande i nuet ♥Hjälp mig att känna mig trygg etc

Meningen med att vi varje kväll tar oss tid att skriva om vår dag i boken
är att vi ska stärka vår självkänsla. Under ca 3-4 månader ska vi skriva
under dessa rubriker...det kommer sen en till rubrik då blir "jag är bra-boken" komplett.

Lycka till!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0