Tjaba!


Nu ska jag slänga iväg ett litet inlägg på dagens känsla :P
Våran bäjbis har fått sin hormonspruta, skönt.
Jag ska snart laga lite mat, gott.
Har haft en bra dag på jobbet, perfekt. Hur går det? är den officiella frågan från ledningen :P
Förresten så hade jag velat gå en utbildning inom städ: SRY...tror man hade fått lite mer yrkesstolthet ja framför allt lärt sig mer om olika golv och annat bra-att-veta-det-är-ju-jag-som-är-proffset ;)

Teoretiska delarna som ingår i yrkesbeviset för städare

De 8 moduler i det teoretiska testet som kursdeltagarna ska behärska efter genomgången kurs är följande:

  1. Service och kvalitet
  2. Organisation och ekonomi
  3. Lärande företag
  4. Ergonomi, friskvård, arbetsmiljö och miljön omkring oss
  5. Städningens grunder och arbetsplanering
  6. Kem-tekniska produkter
  7. Redskap och maskiner
  8. Golv- och inredningsmaterial

Yrkesbevisets praktiska prov för städare

De praktiska momenten som kursdeltagarna ska kunna utföra efter genomgången kurs är följande:

  1. Utrusta en städvagn
  2. Hur man utför och vad som ska användas vid
    • Moppning
    • Sanitetsstädning
    • Att rätt använda en
      • Kombimaskin
      • Högvarvsmaskin
      • Singelskurmaskin
      • Våtsug

Ha det bäst alla ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0