Ajajaj :(

Hej fy f-ttan vad ont i tanden jag har :(
Tji fick man för att man ibland låtsas vara hård bita ihop, smärta vad är det.
För 2 dgr sen började det göra ont, vakna på natten knacka på sambon å sa att jag har värk. Imorse skrev han sms att "ring tandläkaren, så jag får sova på natten ;)...jo nämen jag hade inte så ont då så jag städade vidare. Vid 12 ringde jag (svarare) -hej vi har stängt ring 112 för vidare hänvisning. Fan fan skulle ha ringt för 2 dgr sen för det gör ju skitont.
Sökte runt lite på "huskurer"...
Hittade detta (stämmer in ;))
"Inte farligt men plågsamt!

Tandvärken är inte farlig i sig, men den kan vara mycket plågsam. Långvarig och stark värk kan ibland ge personlighetsförändringar. Den som har mycket ont kan bli retlig, frustrerad och aggressiv. Ibland kan man bli orkeslös, överkänslig och nästan apatisk. Man bör få behandling för tandvärk så snart som möjligt, eftersom värk som pågått länge är svårare att behandla".

Jag återkommer men gah nästan att jag bölar här hemma :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0