Befrielse :)



Migrän är en av våra vanligaste folksjukdomar. Det är inte helt klarlagt varför vissa människor får migrän, men det finns teorier om överkänslighet i hjärnan där ett komplicerat samspel mellan hjärn- och blodkärlssystem kan ge upphov till smärta. Zomig Nasal är specifikt utvecklat mot migränhuvudvärk. Läkemedlet bidrar till att huvudvärken och andra symtom som illamående, kräkningar och känslighet för ljus och ljud försvinner eller lindras. En nässpray kan vara att föredra för dig som upplever illamående och kräkningar vid migrän”

Zomig Nasal hjälper endast när huvudvärken har börjat och kan inte förhindra en attack. Man kan inte ta Zomig Nasal i förebyggande syfte. Hur snabbt läkemedlet verkar är individuellt, men Zomig Nasal ger ofta snabbare effekt än tabletter mot migrän eftersom läkemedlet inte behöver ta omvägen via magen. Vissa patienter erhåller lindring av huvudvärken redan efter 15 minuter. Max effekt uppnås inom två timmar.


Åh, ett sprut för hundra spänn och det blir skitabra efter ett tag ;)
Nämen allvarligt den må vara dyr men den funkar när man tar den i tid,
eller jag borde ta den redan klockan 6 när jag vakna med huvudvärk
men fan att snåltarmen kopplar in och tänker att nja det är ju så dyrt eller nått.
Jag tog den senare men hade jag inte tagit den alls så hade jag säkert varit sängliggande ännu, nu har jag ändå vart igång sen 13.30 så lite har jag fått ta del av denna söndag.
Men har inte tagit mig ut, har bara skickat iväg sambon å hämta en maskin och sötis får träffa lite folk än en gång han är otroligt underbar ♥
Men jag får så dåligt samvete när det blir såhär ont :(
Jag vet inget att göra åt, det blir ju bra sen när man tar den svindyra medicinen. Men vi skulle ju fa ut med skotern idag och hitta på massa mys.

Jag har drömt otroligt knasigt nu på fm när jag sovit. Medicinen slår säkert in i hjärnan och beter sig ;) Sötis låg och sov i farfars bastu i finland, hon hade sådär mysigt med täcke och kudde???
Samt att vi var i Tällåsen och där körde MS med sin röda bil och släp över en hängbro han drog med PE:s skortbil samt hans andra bil i vattnet. Fick världens utskällning över att MS har gjort fler saker än så att PE minsann skulle prata med oss om det.
Ja ni hör ju ni fattar säkert inte ens hälften av vad jag skrivit så sjuk dröm var det
Hahahaha :P

Pöss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0