Heeeeej bloggen ;)

Parfymsnack idag då :P


Haha ni kan ju gissa vilken det blev ;)
Jag har funderat hit å dit på vilken parfym som jag ska köpa, igår efter jag köpt en så kom jag fram till att jag ska nog gå och köpa mig en till :O
Pengar vad är det liksom, måste ju vara fin i håret och lukta gott fastän bilfan sluta på 18 tusen!!!!
Hursomhelst det är lite svårt det här med parfymer, jag tog den enkla (fega?) vägen och köpte likadan som jag haft flera år nu. Eller har ett gäng hemma men jag ändrar väl mig när jag ska ut på krogen eller nått :P men min dagliga är dkny- be delicious. Det var dessutom kampanj på den så jag fick 50ml för 425 ist för 579:- :D

Vad är det för skillnad på eau de toilette, eau de parfum och eau de cologne?
Skillnaden är koncentrationen av doftämnena.
Doftkoncentrationen är: parfym 18-40%, eau de parfum 15-20%,
eau de toilette 7-14% och eau de colgne 3-7%. Ju svagare den är desto kortare tid sitter den. Ju starkare den är desto mindre behöver man applicera.

Jupp jupp det var allt för denna gång. Ha det bra och dofta gott pöss!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0